English | Hebrew
Log in
טכנולוגיית IP לעומת IP בענן וירטואלי
adi
13 באפריל 2017
בעידן התקשורתי והשירותי של היום, על כל עסק להציב את המענה ללקוחות בראש סדר העדיפויות. לשם כך, חיוני שיהיה לכם מערך טלפוני יעיל ומאויש היטב, הנתמך במרכזייה טלפונית איכותית ומותאמת באופן אופטימלי לצרכי העסק. בבואכם לבחור מרכזיית טלפון מיטבית עבור העסק שלכם, אחת ההכרעות העיקריות שתצטרכו לבצע נוגעת לבחירת סוג הטכנולוגיה: IP פיזי לעומת IP בענן. במאמר הבא סקירה ממצה לגבי ההבדלים ביניהן, שתסייע לכם לבחור את הטכנולוגיה המיטבית להזנקת העסק שלכם.

מרכזיית IP לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים

אם בעבר, המרכזיות הטלפוניות היו נדירות יחסית, ולרוב מבוססות על טכנולוגיה דיגיטאלית איטית, יקרה ומסורבלת, הרי שטכנולוגיית ה- IP של היום הפכה אותן למתקדמות, נפוצות וחסכוניות בהרבה. מרכזיות ה- IP מאפשרות חיבור לאינטרנט, לפקס, למייל ולמכשירים הסלולריים, תוך ניצול הפריסה הקיימת, וזאת במחירים נוחים להפליא. הודות לכך, מרכזיות IP מעניקות פתרון מיטבי בתחום המענה ללקוחות לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד.

זמינות מידית של מידע

היבט מרכזי בתקשורת טובה מול לקוחות נוגע לזרימה מידית ומיטבית של מידע בזמן אמת. מרכזיות IP תומכות בתקשורת מהירה וישירה יותר עם הלקוחות, הודות לחיבורים וממשקים עם כל סוגי מכשירי הקצה ובזכות קישור בכל רגע לאינטרנט. תנאים אלו מאפשרים זרימה של מידע בתוך הארגון, אליו ואל הלקוחות, באופן יעיל ומהיר מתמיד. זה הבסיס החשוב ביותר לתגובה מהירה יותר בזמן אמת לפניות, המאפשרת ביצועים טובים יותר, שביעות רצון גבוהה יותר של לקוחות מהשירות, תדמית משופרת ובסופו של דבר – הצלחה מיטבית לעסק.

מרכזיית IP: עלויות רכישה נוחות, חיסכון משתלם בתפעול

חשוב לציין שמרכזיות מסוג IP הנן משתלמות במיוחד לא רק מבחינת עלויות הרכישה, אלא גם בכל הנוגע לתפעולן. האפשרות לעשות שימוש בהתקנים טכנולוגיים שכבר מצויים בעסק, שילובם של כל סוגי מכשירי הקצה, מיעוט התקלות וקלות התחזוקה, הופכות את התקשורת המתקדמת מול הלקוחות לקלה, זמינה וחסכונית יותר מאי פעם.

כך, בעלות נוחה שמתאימה גם לעסקים בינוניים וקטנים, ניתן למצות את כל יתרונותיה של מרכזיית IP מתקדמת :

  • ניתוב שיחות מיטבי
  • צפייה בהודעות פקס דרך סלולר
  • שליפת מידע קלה ונוחה מהמייל מכל מקום
  • שיחות וועידה מקומיות או גלובליות
  • שירות הקלטת שיחות
  • שיחות ווידאו
  • ניתוח ואפיון ממוחשבים של התקשורת בעסק
  • תפעול נוח וידידותי למשתמש
  • סנכרון מעולה
  • התאמה מיטבית לצרכי תקשורת רחבים

לסיכום, חשוב להדגיש כי מבחינה תפעולית אין קל יותר מאשר להטמיע את מרכזיית ה- IP בכל עסק. השילוב בין ניצול יעיל של משאבי תקשורת קיימים וציוד קצה מכל סוג, לבין נוחות התפעול הידידותי למשתמש, מבטיח הטמעה ארגונית פשוטה, קלה, מהירה ונוחה במיוחד.

בטיחות המידע

החשש מפני היחשפות של מידע במהלך המעברים באפיקי התקשורת הווירטואליים במחשבי העסק ובמרכזיות הטלפון, מציף את סוגיית אבטחת המידע, המהווה קריטריון מרכזי שיש לתת עליו את הדעת. במרכזייה טלפונית המחוברת באופן פיזי, בטיחות המידע נגזרת מרמתן של מערכות האבטחה הקיימות בעסק. לעומת זאת, במרכזיית IP בענן, אבטחת המידע מהווה אחריות של החברה המפעילה את השרת החיצוני התומך. היתרון הטמון בכך נוגע לרמתה הגבוהה של אבטחת המידע בחברה מקצועית בתחום זה. מנגד, יש לוודא שלא להסתמך על חברה לא אמינה או ידועה דיה, ולבדוק באופן יסודי בדיוק מהם אמצעי אבטחת המידע המסופקים לכם כלקוחות.

ההבדלים באופן ההתחברות

מרכזיה פיזית נבדלת ממרכזייה וירטואלית בענן בעיקר באופן החיבור לתשתית. במרכזיית IP פיזית, החיבור לתשתית מחייב התקנת ממשק ייעודי במחשבי העסק ומערכות התקשורת השונות בו. לעומת זאת, מרכזיה וירטואלית בענן אינה מחייבת חיבורים פיזיים כלל, אלא מתבססת על תקשורת אינטרנטית עם שרתים חיצוניים, ולפיכך איננה מצריכה תשתיות מיוחדות, מעבר לאלו הקיימים בכל בית עסק המאה ה- 21. לפיכך, מרכזייה וירטואלית נוחה בהרבה בכל מה שנוגע לתהליך התקנתה. בנוסף, עלויות המרכזייה הווירטואלית זולות בהרבה ביחס למרכזיות IP פיזיות, ומאפשרות חיסכון משמעותי לעסק.

אז במה לבחור?

מעבר להבדלים הבסיסיים שהובאו בסקירה זו, קיימים כמובן דגמים רבים ומגוונים של מרכזיות טלפוניות, שלכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים ויתרונות שונים. לכן, מוטב להתחיל דווקא מהצרכים הנקודתיים של העסק שלכם: איזה פונקציות אמורה המרכזייה למלא, כמה אנשים היא אמורה לשרת ולאלו שלוחות אמורות השיחות להיות מנותבות: מקומיות, מרוחקות (כדוגמת סניפים בערים אחרות) או ניידות (כמו במקרה של הפניית שיחות לטלפונים סלולאריים). חברה מקצועית בתחום תדע לגזור את המפרט הטכני המיטבי עבורכם מהמיפוי המדויק של צרכי העסק.
ככלל, המגמה כיום נוטה להתבססות על פתרונות הענן, שהנם נוחים, מהירים ומתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית. לפיכך, בחירה במרכזייה וירטואלית עשויה לתרום רבות להזנקתו והצלחתו של העסק שלכם.

decor
decor
decor
decor
Let’s have a talk





    תודה על פנייתכם
    נחזור אליכם בהקדם
    דילוג לתוכן