English | Hebrew
Log in
חשיבות השיווק ב- SMS לעסקים עדכניים
adi
13 באפריל 2017
בעידן של היום, בו לכל לקוח יש טלפון חכם הצמוד אליו לאורך מרבית שעות היממה, חשוב לדעת להשתמש נכון ב-sms, ככלי שיווקי ואמצעי לשמירת הקשר עם קהל היעד של החברה. בעלי עסקים שיודעים לנצל נכונה את טכנולוגיית ה-sms מדווחים על גדילה משמעותית בהיקף ההכנסות ונהנים מצמיחה מרשימה של החברה. כל רזי השימוש בטכנולוגיית ה-sms לעסקים במאמר שלפניכם.

העידן הסלולארי בשיווק

מאז פריצת הטלפונים הניידים והחכמים למרחב הציבורי והאישי, מתחוללת מהפכה תקשורתית של ממש המשפיעה על הרגלי הצרכנות והפנאי, וכתוצאה מכך גם על אסטרטגיות הפרסום של עסקים קטנים ותאגידי ענק גם יחד. הסמאטרפונים, שמקנים גישה להתעדכנות כמעט בכל תחום, החל ממזג האוויר, החדשות והודעות הוואטסאפ וכלה בבית עסק בקרבת מקום ומבצעים חמים, נמצאים תמיד בהישג ידינו. הנתונים הסטטיסטיים מלמדים כי 9 מכל 10 בעלי טלפון נייד לא מתרחקים ממנו יותר מאשר שני מטרים בלבד! הטלפון הסלולארי החכם הפך לנפוץ כל כך, עד כי לרבים קשה לתאר את החיים בלעדיו. לפיכך, טכנולוגיות תקשורת מול לקוחות, המבוססות על המכשירים הסלולאריים, כמו מערכות דיוור באמצעות מסרונים, מהוות אמצעי שיווק מתקדמים שהם בגדר סטנדרט מחייב, שמי שאינו מחזיק בו עלול לפגר אחרי העסקים המתחרים בשוק.

שימוש מושכל ומיטבי ב-sms ככלי שיווקי

שליחת הודעות סמס שיווקיות ללקוחות, היא דרך נהדרת להעצים את ההשפעה השיווקית של החברה, אך גם עלולה להזיק לתדמיתה במידה והיא נעשית באופן בלתי מקצועי.
חשוב להקפיד על הימנעות מהטרדה של לקוחות, ולהשתדל לקלוע להעדפות ולצרכים של קהל היעד, כמו גם לשעות הערות והזמינות שלהם ולתדירות הנכונה, שחריגה ממנה עלולה להתפרש כהצקה. כך למשל, שליחת סמס בשעות שאינן עגולות, יכולה לבדל אתכם ממתחרים שמכוונים את הודעותיהם לאותן השעות. אם תתאימו את כל הפרמטרים בתכנון ובשליחת ה-sms לרוח החברה, לאופי המוצר ולהעדפות קהל היעד, התוצאה בדמות זינוק במכירות לא תאחר להופיע.

טיפים לשיווק באופן מקצועי ומיטבי

  • מיקוד וענייניות לקוחות מעדיפים מסרים קצרים וישירים, שמועברים באופן ממוקד וענייני, היות והזמן שלהם יקר להם. אם יש לכם הרבה מה להוסיף, תוכלו ליצור קישור לאתר הבית או לדף נחיתה, שיהיה נגיש לגלישה מטלפונים סלולאריים, ויספק את מלוא המידע הרלוונטי.
  • הימנעו מסלנג, התלהבות יתר וסיסמאות ריקות אם אינכם רוצים שה-sms שלכם ייחשב לספאם ויימחק בהינד עפעף, נסו להימנע מניסוח שיווקי וממוסחר מדי.
  • הקפידו על תמורה מידית לקוחות ישמרו יותר סמסים שמקנים להם הנחות ומבצעים בעלי ערך ממשי הניתנים למימוש מידי.
  • זיהוי מקור הסמס – היות והטלפון הנייד מהווה עבור רובנו מכשיר אינטימי ממש, שצמוד אלינו כמעט בכל שעות היממה, רצוי להימנע מניכור שנלווה להודעות שמקורן אינו מזוהה, ולהקפיד על ציון ברור של שם החברה או המותג, על מנת ליצור רושם אמין על הלקוחות.
  • אל תשכחו להוסיף כפתור הסרה גם אם המידע או המבצעים שאתם משווקים הכי משתלמים בעולם, חשוב לכבד את הלקוחות שלכם ולאפשר להם את בחירת ההסרה, שמעוגנת בחוק הספאם. שיווק בסמס בכפייה מעצבן את הלקוחות שלכם והנו בלתי חוקי.
  • אפשרו ללקוחות שלכם להרגיש מיוחדים – שלחו לנמעני ה-sms שלכם מבצעים והנחות אטרקטיביים שלא נגישים לכל גולש באתר הבית של החברה או לכל לקוח שנכנס לחנות. הם יוקירו את הודעות הסמס ויתייחסו אליהן ואליכם יותר ברצינות.

סמס ללקוחות – הרבה יותר משיווק בלבד

מערכות דיוור באמצעות SMS, מאפשרות לעסקים לבצע מגוון פעולות, שתומכות בקיומו של קשר רציף מול לקוחות פוטנציאליים וקיימים. לפניכם מספר דוגמאות לשימושים המתקדמים שניתן לעשות במערכת דיוור באמצעות סמס:

  • עדכונים אודות מוצרים חדשים – באמצעות הודעת sms ניתן ליידע את הלקוחות על כל מוצר חדש שמגיע לבית העסק וזמין במלאי. ההודעות יכולות להישלח לכלל מאגר הלקוחות או רק לפלח השוק וקהל היעד הרלוונטי לאותו מוצר.
  • שינויים בחנויות וסניפי הרשת – בין אם מדובר במחלקה חדשה שנפתחת בסניף פיזי של החברה או בתחום חדש שנוסף לחנות המקוונת באינטרנט, ניתן ליידע את הלקוחות על כך במסרון מתאים. המסרון יכול, גם במקרה זה, להישלח לכל רשימת התפוצה או רק ללקוחות העונים לפילוח הרלוונטי, למשל אלו שהביעו התעניינות בתחום או מוצר הקשורים למחלקה החדשה שנפתחה. 
  • אירועים מיוחדים – לקראת אירועים מיוחדים כמו חגים ומועדים נוספים, ניתן לצאת בפרסום מבצעים ייחודיים ומוגבלים בזמן, שידרבנו את הלקוחות למהר לגשת את סניפי החברה או לגלוש לחנות המקוונת באינטרנט, כדי ליהנות מתנאי הרכישה המשופרים.  
  • קמפיינים שיווקיים – אין סוף לחידושים ולתחכום שמאפשר לכם לנהל קמפיינים שיווקיים באופן משוכלל ומושכל, המבוסס על נתוני פילוח מדויק, לתוצאות מיטביות.
  • שדרוג התנהלות החברה – בעל העסק יכול לעשות שימוש במערכת שליחת המסרונים גם לצרכי פנים. כך לדוגמא, ניתן להשתמש בסמסים כדי לייעל את הקשר מול ספקים גדול, לעדכן בחסרים במלאי הזמן אמת, לטייב את התקשורת בין הסניפים והמחלקות, להפיץ  הנחיות לכלל העובדים ועוד.

אפשרויות שיווק מתקדמות באמצעות מסרונים

באמצעות מסרונים הנתמכים במערכות אוטומטיות לדיוור אלקטרוני ניתן להקים מערך שיווקי מתוחכם באופן קל ופשוט מתמיד. תכנון העיתויים בהם יישלחו הודעות ה-SMS, כמו לדוגמא לרגל יום הולדתו של כל לקוח, יומיים אחרי ההרשמה לרשימת התפוצה, שבוע לפני חגים, מספר ימים בטרם הגעתו של מוצר חדש לחנות, הנו דרך מעולה למקסום התוצאות. זאת ועוד: המסרונים יישלחו על פי פילוח מדויק הכולל נותנים כמו גילאי לקוחות וילדיהם, הרגלי צריכה שמוזנים בעת ההרשמה, אזור מגורים, הבעת עניין במוצר או שירות מסוים ועוד. מערכת חכמה השולחת ללא מגע יד אדם את המסרונים, בהתאם להגדרות המוזנות בה, מנהלת עבורכם הלכה למעשה קמפיין שיווקי מלא ומתקדם, בלי שתצטרכו להשקיע בכך זמן יקר. יש לציין, כי בכל עת קיימת אפשרות לשינוי ההגדרות ותוכן המסרונים, לאור בחינה מתמדת של המשוב המתקבל לגבי אפקטיביות הקמפיין שלכם.

יתרונות ניהול קמפיינים עם הודעות SMS

לשימוש במסרונים ומערכות ניהול קמפיינים ממוחשבות מספר יתרונות מהותיים, שהופכים אותם לכלי שיווקי מהשורה הראשונה:

  • מאגר לקוחות נרחב – תפוצת המכשירים הסלולריים היא רחבה אולי יותר מכל אמצעי תקשורת אחר, וזאת בקרב כל המגזרים, המעמדות הסוציו-אקונומיים והגילאים. לכן, שיווק באמצעות מסרונים מאפשר לך להגיע לכל אדם שמחזיק בטלפון נייד, לרבות אוכלוסיות שנגישותן מופחתת כמו קשישים, בעלי מוגבלויות ונמענים שנרתעים ממדיות אלקטרוניות אחרות.
  • פנייה אישית – את המסרונים הנשלחים ללקוחות ניתן לעצב ולנסח באופן המקרין נימת פנייה אישית. על אף שגם הודעות במייל יכולות לקבל ניסוי אישי, מאחר ומכשיר הטלפון הסלולארי נצא עם הלקוח בכל עת, הוא נתפס שאמצעי תקשורת אינטימי יותר. לכן, מסרון שמתקבל לנייד, יביא במרבית המקרים לשיעורי קריאה והיענות גבוהים יותר.
  • החזר השקעה גבוה – השימוש במסרונים ככלי שיווקי כרוך בעלויות מופחתות בהרבה ביחס לקמפיינים שיווקיים מסוגים אחרים ומורכבים יותר. לפיכך, השימוש במסרונים הנו אופציה מצוינת גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, שתקציב השיווק שלהם מוגבל.  לצד זאת, שיעור פתיחה גבוה במיוחד של הודעות הסמס, דקות ספורות בלבד שחולפות בממוצע מרגע קבלת המסרון ועד לקריאתו, והנעה אפקטיבית לפעולה, הופכים את החזר ההשקעה למעולה. יחס החזר ההשקעה (או בשפה המקצועית :ROI) של שיווק באמצעות מסרונים נחשב למיטבי בהשוואה לפעולות פרסום אחרות.
  • פשטות ותחכום גם יחד – מערכות הדיוור באמצעות SMS המותאמות לעסקים, תוכננו במיוחד כדי לאפשר לבעליהן ליצור באופן עצמאי הודעות מותאמות ללקוחותיהם ומערך שיווקי כולל. המערכות הנן ידידותיות למשתמש, ואינן דורשות ידע טכני מקדים, מה שמאפשר לבצע פעולות רבות בקלות, לרבות שינוי מספר הטלפון של שולח ההודעה, הסרה אוטומטית של נמענים מרשימת התפוצה, שינוי אוטומטי של שמות נמענים לקבל נוסח בנימה אישית, תזמון שליחת הודעות ועוד אפשרויות רבות ומתקדמות.

תזמון מעולה בכל רגע

הצרכן הישראלי מחזיק את הסמארטפון קרוב מאוד, ומציץ בו מאות פעמים ביום. מחקרים פסיכולוגיים מצאו כי הטלפון הנייד החכם מסייע לאנשים לחוש שייכים ורצויים, וזאת בדגש על הודעות המתקבלות בסלולארי, אשר מחזקות את תחושת החיוניות. זאת גם הסיבה לכך ששיווק ושמירה על קשר מול לקוחות באמצעות שליחת מסורנים מבטיחים, יותר מכל אמצעי פרסומי אחר, שבעל העסק יגיע לקהל היעד בדיוק בזמן.
כך למשל, אם מוצר חדש עומד להגיע לחברה, הלקוחות שיקבלו הודעת סמס שיווקית יגיעו לרכוש אותו בזמן, מה שיתרום להצלחת המכירות וימנע היווצרות עומס פיזי בחנות. להודעת הסמס ייקח מספר שניות בלבד להגיע ללקוח בכל מקום בו הוא נמצא ובכל זמן, וזאת ללא שהות ארוכה, כפי שקורה בדיוור במייל.
אם תוסיפו לכך את שיעורי ההנעה לפעולה המרשימים, תוכלו להבין מדוע דיוור באמצעות מסרונים נחשב לכלי שיווקי מהשורה הראשונה עבור עסקים מכל סוג וגודל.

decor
decor
decor
decor
Let’s have a talk





    תודה על פנייתכם
    נחזור אליכם בהקדם
    דילוג לתוכן