English | Hebrew
Log in
אמצעים טכנולוגיים למדידה ומעקב אחר שיחות
adi
13 באפריל 2017

כל מנהל שיווק עדכני יודע שלחידושים הטכנולוגיים בתחום השפעה משמעותית על שורה ארוכה של היבטים פרסומיים. שימוש נכון באמצעים הטכנולוגיים של היום, מבטיח יעילות והשפעה מרביות ומיטביות על התוצאות בפועל.
במאמר שלפניכם כל המידע הרלוונטי שעליכם לתת עליו את הדעת, כדי למקסם את ניצול הטכנולוגיה לצרכי שיווק מעולה ומושכל.

שימוש במספרים דינאמיים

מספרים דינאמיים הנם טכנולוגיה חדשנית המאפשרת להצמיד מספרי טלפון שונים לכל מקור ממנו מגיעים גולשי האתר.
כך למשל, גולש שהגיע לאתר החברה בעקבות הקלקה על פרסומת או באנר ייעודי באתרי תוכן מסוימים, ינותב למספר טלפון אחר מאשר גולש שנחת באתר על ידי חיפוש מילות מפתח. טכנולוגיה זו, שרלוונטית גם לקמפיינים ממומנים המתקיימים ברשתות החברתיות, מאפשרת ניטור מתקדם של מקורות תנועה מגוונים.

שילוב מספרי טלפון דינאמיים בהתנהלותו השיווקית של בית העסק מאפשר לעקוב בקלות ובמדויק אחר מידת ההשפעה והאפקטיביות של מהלכי פרסום שונים. מעקב זה חיוני לצורך שיפור יחסי ההמרה של שיחות נכנסות, ניתוח שמאפשר לקבוע איזה מבין הקמפיינים מכניס את מספר השיחות הנכנסות הרב ביותר לעסק.

היכולת לעקוב אחר נתונים אלו בזמן אמת, מהווה דרך מצוינת למקסום התועלת מכל הזדמנות עסקית ואמצעי שיווק, משמש ככלי עיקרי לניהול נכון של תקציב הפרסום ומקל על הפיכת השיחות הנכנסות למקור הכנסה יציב.

סוגי מערכות למדידת שיחות

בשוק קיים מגוון סוגי מערכות מתקדמות למדידת שיחות, וישנם הבדלים מבחינת פונקציות ומפרט השירותים הכלולים בהן.
רצוי להשוות בין סוגי המערכות השונים, שירותיהן ועלויותיהן על מנת למקסם את התועלת לבית העסק. 

חלק מהמערכות משלבות כלים מתקדמים רבים נוספים לניהול מתוחכם של מהלכי השיווק והפרסום, באופן מבוסס תוצאות. פונקציות אלה כוללות, בין היתר, ניהול לידים מתקדם, דיוור שיווקי במייל וב-sms, תפעול דפי נחיתה, ועוד כלים רבים אחרים.

השוואה גמישה בין סוגים שונים של קמפיינים שיווקיים

מנהל שיווק שמבין את עקרונות הטכנולוגיה העומדת מאחורי מדידה ומעקב אחר שיחות ויודע אותם על בוריים, יכול לנצל זאת לצרכי השוואה מדויקת ויסודית בין קמפיינים. 

כך לדוגמא, אפשר להטמיע מספרים דינאמיים כחלק מקמפיין הפונה לקהל יעד שמבלה בטוויטר, או לעקוב אחר יחסי ההמרה של קמפיינים ממוקדים בפייסבוק ובאינסטגרם. ראוי לציין שהטמעת המספרים הדינאמיים אינה דורשת שום מאמץ מצד העסק: מדובר ברכיב הטכנולוגי המוטמע באופן חד פעמית ובעלות משתלמת, שעושה עבורכם את העבודה.

חיסכון הוצאות בטווח הקצר והארוך

הדוחות המפורטים המתקבלים ממערכת מדידת השיחות בזמן אמת, מקלים על פילוח מעמיק של מתקשרים חדשים וחוזרים, מה שמאפשר דיווח אותנטי ומדויק יותר לגבי כמות השיחות הנכנסות בפועל והפקת מסקנות מתאימות.

היבטים אלו הופכים את המערכת להשקעה משתלמת במיוחד, המקדמת חיסכון בהוצאות שיווקיות מיותרות, הודות לאומדנים מדויקים של שיעורי הצלחת קמפיינים פרסומיים שונים, הן בכל רגע נתון, והן על בסיס בקרה מעמיקה לאורך זמן. דוחות יומיים וחודשיים המסופקים על ידי מערכת מדידת השיחות, מציגים התפלגויות שונות, הכוללות פילוח מדויק של ציבור הפונים לחברה ודיווחים חשובים נוספים. 

על בסיס נתונים אלו, יכולים משרדי הפרסום, מוקדי הטלמרקטינג ומרכזי שירות הלקוחות לייעל באופן ממשי את התנהלותם השוטפת.

פונקציות מתקדמות במערכות למדידת שיחות

בכל הנוגע לעדכונים בזמן אמת, חשוב לתת את הדעת לאפשרויות האינטגרציה של טכנולוגיית מדידת השיחות למערכות חיצוניות, למשל באמצעות טכנולוגיית CRM. 

כך, למשל, רצוי לבחור במערכת למדידת שיחות המאפשרת החלפת שלוחות אוטומטית במקרים של חוסר מענה, ולוודא שקיימת פונקציה להגדרת תסריט, המהווה בסיס להעברת שיחות בין יעדים שונים באופן בלתי מוגבל.

הכרעות המבוססות על דוחות בזמן אמת

אחד היתרונות המשמעותיים של מערכת מדידת שיחות גלום באפשרות להפיק דוחות מפורטים בזמן אמת. הדיווח הכולל אודות השיחות הנכנסות והתפלגותן לפי פרמטרים שונים, מקל על בעלי העסקים להכריע באיזה קמפיין שיווקי להמשיך ולהשקיע, אלו אמצעי פרסום מוטב להפסיק, ואיך לנהל את המסרים המועברים ללקוחות.

הדוחות כוללים, בין היתר, פירוט מקיף לגבי שיחות נכנסות שנענו ולא נענו, נתונים אישיים על המתקשרים ומידע אודות זמני ואורכי השיחות.

לסיכום

לא ניתן להפריז בחשיבותה של טכנולוגיית מדידת השיחות ומעקב אחריהן, וזאת בעיקר בתחום שיפור ומקסום תוצאותיהם של אמצעי השיווק השונים. מדובר בטכנולוגיה חדשנית, שמשפרת את יחס החזר ההשקעה ומסתנכרנת עם שאר מערכות התקשורת הקיימות בכל עסק. 

היבטים אלו מאפשרים לעסקים שמשתמשים בשירות ליהנות מקשר ישיר יותר בין מאמצי השיווק לעלייה משמעותית בהכנסות.

decor
decor
decor
decor
Let’s have a talk





    תודה על פנייתכם
    נחזור אליכם בהקדם
    דילוג לתוכן