המרכזייה מתאימה לכל בית עסק, גדול כקטן, המעוניינים להחליף את הטכנולוגיה המיושנת בטכנולוגיה מתקדמת במיוחד, במינימום משאבים ועלויות נמוכות באופן משמעותי.
בעלי עסקים המעוניינים לאפשר ניהול אפקטיבי ובקרה על כלל השיחות בעסק שלהם.
מרכזיות IP "מתלבשות" על קווי האינטרנט הקיימים בעסק ועל התקשורת האינטרנטית ללא צורך בהתקנת קו טלפון נוסף כבלים ועוד.
החיבור לאינטרנט בעסק מאפשר את ההתממשקות לכתובות המייל וקבלת מידע אונליין באופן אינטרנטי.
מקסימום שליטה – ממשק ידידותי ונוח לצורך תפעול עצמאי של המערכת.
מקסימום פונקציות – מגוון של פונקציות נרחבות לניהול השיחות (הקלטות, קבצי סאונד, דוחות ועוד)
מקסימום אטרקטיביות – מחירים זולים ונוחים לכל בית עסק גדול כקטן המאפשרת התייעלות ארגונית.
בעלי עסקים מבינים מהר מאוד שקיפאון ועמידה במקום משמעותם עיכוב בתחרות מול המתחרים. במילים אחרות, בעלי עסקים באף תחום לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים. במקום זה, התפקיד של בעלי עסקים הוא לחשוב על דרכי התייעלות. כאשר העסק מתייעל, הוא למעשה ממשיך לצמוח ולהתפתח. ברוב המקרים, המשמעות של התייעלות היא גם שולי רווח גבוהים יותר וכמובן גידול במחזור ההכנסות.
השאלה היא מה בעלי עסקים יכולים לעשות כדי להתייעל. כאן, החדשות הטובות הן הזמינות הגבוהה של מרכזיות בענן. אם בעבר מרכזיות מן הסוג הזה היו נחלתן של חברות גדולות בלבד, הרי שכיום הן זמינות בדיוק באותה צורה גם עבור עסקים קטנים ובינוניים. מהרגע שבו בעלי עסקים מחליטים להתמקד בהיבט התקשורתי כדי להתייעל, כל שנותר להם הוא להתחיל לנצל את היתרונות של מרכזיה בענן.
מרכזיה בענן היא כל מה שהעסק צריך כדי להתייעל. כאשר עסק עובר להשתמש במרכזיה בענן, הוא קודם כל יודע כמה בדיוק זה יעלה לו מדי חודש ומה תהיה גובה ההוצאה על התקשורת. שנית, מרכזיה כזו כוללת בתוכה את שירותי העדכון, אבטחת המידע והגיבוי ולכן בעלי עסקים לא צריכים לחשוש מאובדן מידע קריטי או מפרצות אבטחה. בהקשר הזה, ההתייעלות באה לידי ביטוי באופן שבו העסק מתחיל להפנות את המשאבים שלו מהתחזוקה השוטפת לכיוון הצמיחה.
כמו כן, כדאי לעסק להשתמש במרכזיה אם הוא רוצה להציע גם לקהל הלקוחות ולעובדים את התנאים האופטימאליים. במקום להגביל את העסק למקום הפיזי או למכשירי טלפון מסורתיים בלבד, בעלי עסקים יכולים להשתמש במרכזיה שכוללת בתוכה תיווך בין מחשבים ניידים, מכשירי סלולאר ועוד.
עם שירות זה, השמיים הם הגבול עבור עסקים שרוצים להמשיך לצמוח ולהתפתח. זו פעולת התייעלות שאת הפירות שלה אפשר לראות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, לכן לא כדאי לבעלי עסקים לוותר עליה. אחרי שבעלי עסקים עוברים לשירות המתקדם של מרכזיה בענן, קשה להם להבין איך הם הסתדרו עד היום בלעדיו.
בעלי עסקים קטנים מהווים את שדרת העסקים במשק הישראלי. גם בישראל וגם במקומות נוספים ברחבי העולם, בעלי העסקים הקטנים הם אלו שמניעים את המשק ונחשבים לקטר של הכלכלה כולה. כפועל יוצא מכך, יש גם המון פתרונות תקשורת ייעודיים עבור בעלי עסקים קטנים. בין היתר, אפשר לראות את זה למשל ביתרונות של מרכזיות בענן לעסק קטן ובערך המוסף שלהן בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות.
מרכזיות בענן מתאימות עבור העסק הקטן כי הן חוסכות עבורו בהוצאות ומאפשרות לו לעקוב אחר ההוצאה החודשית. בזכות הוצאה חודשית נמוכה וקבועה, בעלי עסקים קטנים מקבלים עכשיו הזדמנות לעקוב בצורה נוחה אחר התקציב שלהם. כאשר בעלי עסקים מלכתחילה משלמים פחות על המרכזיה ויודעים כמה היא תעלה להם מדי חודש באופן קבוע, קל להם יותר לצמוח ולגדול.
מרכזיות בענן לעסק קטן גם חוסכות את התלות בקווי הטלפון המסורתיים ובפרוטוקולים מיושנים שלא עומדים בשורה אחת עם הטכנולוגיה הקיימת. במקום שהעסק ימשיך להתבסס על מרכזיית טלפונים מסובכת ומיושנת, הוא יכול ליהנות משירות תמיכה ותחזוקה מול הגורם שמפעיל עבורו את המרכזיה.
בהמשך, בעלי עסקים בוחרים מרכזיות כדי לשמור על גמישות. אצל בעלי עסקים קטנים הגמישות היא כלי עבודה לכל דבר ועניין, כי היא זו שמאפשרת להם להשיג יתרון תחרותי מול העסקים הגדולים. אז כאשר בעלי עסקים קטנים רוצים לנהל כל שלוחה באופן גמיש ודינאמי, מרכזיות בענן יהיו הפתרון האידיאלי.
על אף האמור לעיל, כדאי לבעלי עסקים להשקיע קצת זמן ומחשבה בבחירה נכונה של מרכזיה. עבור בעלי עסקים קטנים, יש המון משמעות לשאלה באיזה סוג של מרכזיה מדובר, מה המפרט הטכני שלה ומי מספק את השירות במקרה של תקלה טכנית.
אחרי שבודקים את כל השיקולים הרלוונטיים, בעלי עסקים קטנים גם יכולים לבחור מרכזיה על פי המחיר החודשי. באמצעות בדיקת המחיר החודשי, אפשר לדעת בקלות כמה יעלה לתחזק את המרכזיה ובאיזה אופן תהיה לזה השפעה על התקציב.